Dokážete spolupracovat s kýmkoliv?

21/01/2017

Má dobrá rada svoji cenu? Umíte si nechat poradit? Dosáhnete lepšího výsledku, když společně táhnete za jeden provaz nebo když ve vztahu taktizujete? Realitní trh nabízí spoustu poučení, kde obyčejné pravdy přehlížíme.

Bhouse_pariz_009
BlueHOUSE při prohlídce projektu SQUAT iD23 v pařížské ulici. V každém z pěti pater  činžovního domu vytvořilo pět různých architektonických ateliérů pět různých bytů pro pět různých rodin. Rozhodně inspirativní záležitost, kterou by laik nevytvořil.

První: K čemu je nám odborník?

Informací máme dnes spoustu, a proto dnes často získáváme rychlý pocit, že všemu rozumíme. Zpravidla však jen do chvíle, než se objeví první potíže. Pak nám trochu zatrne a raději se zeptáme na odborný názor, nicméně po jeho vyslechnutí už nám věc přijde zase banální. Nebo je to jinak?

Pracujete-li v realitním oboru, může se Vám přihodit, že klient, který je svojí praxí právník, položí specifickou právní otázku. Na to můžete odpovědět, že nejste právník, a proto nedokážete odpovědět, což právník pochopí. Sám si uvědomuje, jak zrádný může být názor vystřelený od boku. Komická situace, ale v praxi v různých obměnách velmi reálná.

Potřebujeme odborníky? Pro běžné činnosti a průměrné výsledky asi nikoliv. Ďábel se skrývá v detailu, a proto žádáme-li více, pak se bez nich neobejdeme. To platí i pro realitní činnost.

Poradit se i ve zdánlivě obyčejných situacích není ostuda, ale zdroj dobrých rozhodnutí. 

Bhouse_pariz_002
Bhouse_pariz_003
bhouse_pariz_006
Občas se nám něco líbí. Třeba takové světlo. Jenže každé světlo se může hodit do jiného interiéru. Poznáme do jakého?

Druhé: Můžete spolupracovat s kýmkoliv?

Stalo se Vám, že jste se dali do rozhovoru s někým a najednou pozorujete, že Vás druhá strana začíná zahlcovat svými argumenty? Nebo dokonce začíná zpochybňovat to, o čem jste přesvědčeni, že je správné?

Realitní činnost je spojená s nemovitostmi, ale to hlavní se odehrává v běžné lidské komunikaci. Je potřeba přijmout řadu důležitých rozhodnutí, které se mohou týkat organizace způsobu prodeje nemovitosti, inzerce, cenové strategie, časování jednotlivých kroků či vyhodnocování nabídek potenciálních kupujících a řešení právních problémů.

Ta rozhodnutí nejsou černobílá, což znamená, že jejich správnost nelze vždy zpětně jednoduše ověřit. Proto potřebujete se svým klientem diskutovat. Můžete ale dojít ke kloudným závěrům s někým, kdo vidí svět v úplně jiných barvách a má své hodnoty nastavené úplně jinak? Asi těžko.

Lidé, kteří nemají důvěru jeden v druhého, by pracovat spolu vůbec neměli. Nefunguje to.

Bhouse_pariz_004
Bhouse_pariz_005
Interiéru mohou dominovat i zdánlivě obyčejné věci. Navíc navzdory stáří mohou mít moderní vzhled. Kontext jim dodá nadčasovost.

Třetí: Sdílet informace nebo taktizovat?

Selský rozum pro realitní trh úplně neplatí. Typickým příkladem bývají lidé, kteří jsou na tomto trhu poprvé a z lidsky pochopitelných důvodů si to nedokáží přiznat, i když se možná o to zoufale snaží. Myslí si, že vědí, ale nevědí.

V zajetí těchto svých pocitů dělají nejrůznější chyby. Neumí vyhodnocovat svoji finanční situaci, případně přehlíží, jak se jejich ekonomická síla v čase mění. Činí neuvážená rozhodnutí a jen postupem času zjišťují, že všechno mohlo být jinak. Svoji neznalost maskují vyhraněnými názory, vymýšlejí si různé příběhy a myslí si, že celý realitní trh převezou.

Jak tuto situaci překonat? Předně není to vůbec jednoduché, protože absence důvěry ve své okolí je přirozený obranný mechanismus člověka, stejně jako není úplně lehké se zbavit některých nelogicky zakořeněných přesvědčení.

Lékem je samozřejmě poradit se a naslouchat. Ještě ale důležitější je sdílet se stranou, která Vám má pomáhat, jen takové informace, které jsou pravdivé, nezkreslené a zbavené taktických hrátek. Lepší méně informací, než mnoho těch zavádějících. Osobní příběhy můžete raději vynechat, ale ten základní motivační obrázek musí být věrný.

Věrné, nikoliv zkreslené informace, přinášejí žádoucí výsledek.

Bhouse_pariz_107

Bhouse v Home&Garden TV

Tereza Michalová jako jediný český makléř provádí Prahou diváky amerického populárního pořadu LIVE HERE, BUY THIS.

Měsíčník realitního blogu

Fields marked with an * are required

Sledujte nás

Návrat na hlavní stránku blogu ZDE.

Koncept BlueHOUSE odráží naše zkušenosti s realitním trhem, které jsme získali při transakcích s vlastním majetkem a které rozšiřujeme o poznatky BEST PRACTISES, jež získáváme díky členství v prestižní asociaci Leading Real Estate Companies of the World. Snažíme se nabízet výjimečnou kvalitu služeb na složitém českém realitním trhu. Naší vizitkou jsou nemovitosti, které prodáváme.