Realitní univerzita: Prodávám

5 signálů, které říkají, že Váš prodej potřebuje změnu

Prodáváte už delší dobu a stále nic? Možná Vás netlačí čas, přesto je to velmi dobrý důvod k zamyšlení. Proč?

Uvědomte si, že lidé milují především nové věci, a proto vždy touží po novinkách trhu a do bazarů chodí jen tehdy, když chtějí udělat výhodný cenový nákup. O nemovitostech přitom přemýšlí úplně stejným způsobem. Vaše zamyšlení je tedy na místě, pokud nechcete, aby se pro určitou skupinu potenciálních kupujících stala Vaše nemovitost ležákem trhu.

not sell2

Zajímá-li Vás dobrý výsledek, a nejste-li znalý realitního trhu, pak bez úzké spolupráce s odborníkem to budete mít těžké. Přesto zkuste se na Váš prodej podívat optikou následujících 5 bodů:

1. Nesvůdné fotografie

Odpustit se dá v prodeji ledacos, ale nikoli neatraktivní fotky. Ty musí umět oslovit kupujícího, ale pozor, neměly by kupujícího obelhávat neexistující dokonalostí Vaší nemovitosti.

2. Plochý profil

Vaše nemovitost není jen 3kk, byt před rekonstrukcí nebo luxusní apartmán. Každá nemovitost má své kvality, a proto se hodí pro různé cílové skupiny. Pro dobrý prodej potřebujete zdravou kreativitu, která umí silné stránky nemovitosti přiblížit té správné cílové skupině.

3. Atmosféra nesouladu

Prodej nemovitosti je často osobní záležitost, která přináší určitou změnu. Každý o ní může přemýšlet jinak. Nejsou-li ale všechny osoby zúčastněné v prodeji na jedné lodi, projeví se to v okamžicích, kdy je třeba přijmout určitá rozhodnutí o prodeji nemovitosti.

4. Pasivita prodeje

Nemovitost není možné prodávat tak, že Váš makléř otevírá kupujícím dveře Vašeho bytu a vede společenskou konverzaci. Váš makléř musí být nad tento rámec odbornou autoritou, která neviditelně hýbe děním, vysvětluje okolnosti transakce a umí překonávat překážky. Prostě musí mít tah na branku.

5. Nevíte, co se děje

Pokud již nějaký čas prodáváte a netušíte, co bude následovat, je to prostě divné. Váš makléř nezavolá? I když prodáváte delší dobu a zdánlivě nic se neděje, pořád se cosi odehrává. Pokud na něco čekáte, musíte vědět na co, stejně tak jaké máte možnosti, až to Vaše čekání skončí.

X. Všimli jste si, že chybí zmínka o ceně?

Pod cenou nechce prodat nikdo. Je samozřejmě plýtváním energie nabízet nemovitost za cenu, která je mimo realitu. To ale neznamená, že se musíte podbízet, podstatnější ovšem je dobře odpracovat to, že svoji cenu trhu řádně zdůvodníte. Cena je důležitá, ale kalhoty nemusíte stahovat už před prvním brodem.

Čím více o trhu víte, tím výhodnější realitní transakce můžete realizovat