Přemýšleli jste někdy, co rozhodne o tom, zda si kupující v konkurenci jiných, a to na první pohled cenově, lokalitou a standardem srovnatelných nemovitostí, nakonec vyberou právě tu Vaši?
První dojem je určující
Máte-li kupujícího získat na svoji stranu, potřebujete mu ukázat tu nejlepší stránku Vašeho domu a probudit jeho zájem. Lidé nemají představivost a Vy často máte jedinou šanci, abyste zanechali pozitivní dojem. Nepodaří-li se Vám to, musíte zpravidla s cenou dolů. A možná nezaslouženě.
Profesionální příprava Vaší nemovitosti na prodej se v realitním oboru označuje jako home staging. Na straně jedné zbavuje Vaši nemovitost přebytečných prvků, které mohou odrazovat kupující, na straně druhé je okysličuje těmi, které mají kupující přilákat. Věřte, že oproti všednímu dni potřebuje Vaše domácnost proměnu. Více světla, vůně, dále sladěné barvy, různé dekorace nebo zcela jiný nábytek dokáží přímo zázraky. Na detailech záleží.
Home staging začíná obyčejným domácím úklidem, ale má-li mít kýžený efekt, je třeba ho pojmout v souladu s celkovým prodejním konceptem nemovitosti. Aranžmá nemovitosti, její fotografie, případně video, dále způsob inzerce a komunikace jejích charakteristik cílovým skupinám by měla odrážet předem promyšlený koncept prezentace nemovitosti. Lidé si nekupují jen Vaši nemovitost, ale kupují si s ní i ducha Vašeho stylu bydlení.
Investovat je chytré, a to i do prodeje Vaší nemovitosti
Chcete-li za Vaši nemovitost dostat férovou cenu, musíte si ji zasloužit. Kupující Vám nezaplatí cenu, kterou možná důvodně žádáte, ale cenu, kterou dokážete obhájit. Mezi tím může být poměrně velký rozdíl. Home staging je moudré ekonomické rozhodnutí. Představuje investici, která se velmi často mnohonásobně vrátí.
Zkušenosti z vyspělých trhů v rámci prodeje nemovitostí říkají, že vynaložené prostředky na home staging vykazují ve více než 90% případech až 150%-1000% návratnost.