Jako kupující zpravidla hledáte nemovitost, která se Vám líbí a splňuje Vaše základní požadavky účelnosti. Zároveň hledáte zajímavou hodnotu za peníze. Čeká Vás myšlenkové zrání, kdy si budete uvědomovat, co ještě chcete a co už nikoliv.
Vaše východiska
Nemovitost skrývá hodnotu zážitku za bydlení (cena). Nemovitost definuje její okolí (lokalita). Nemovitost je tím, co v ní vidíte (design, architektura).
Pro zvládnutí celého procesu koupě jsme pro Vás připravili 5 bodů, které berte jako myšlenkovou přípravu na celý proces Vaší koupě.
1. Relativně velký výběr a nekonsolidovaný trh
Rozhlížejte se a porovnávejte. Počítejte s tím, že lidé často pracují s útržkovými informacemi z doslechu, neznají trh, a proto představy kupujících i prodávajících se velmi liší.
2. Konfrontace ideálních představ a skutečnosti
Nečekejte zázraky. Ideál spíše neexistuje, případně je velmi drahý. Uvědomte si, že historické budovy nebývají praktické a dobře světelné, pěkný výhled je často jen z nejvyšších pater např. půdních bytů, terasy a garážové stání se zpravidla neslučují se starší bytovou zástavbou kolem centra města.
3. Test rozhodnosti
Plánujte. Sami cítíte, že při koupi byste neměli učinit rozhodnutí z náhlého okouzlení jednou nemovitostí nebo dokonce vlivem únavy, kdy nemůžete najít tu vyvolenou.
4. Převaha žen v nejlepším slova smyslu
Naslouchejte, koupě je věcí emoční. Ženy přímo kupují nebo mají kontrolní vliv na koupi 91% nových domů. Iniciují více než 80% všech nákupů pro zařízení domácnosti, zejména jsou-li spojeny s většími výdaji. Ale více než 90% stavebních společností vlastní muži.
5. Zkouška vytrvalosti
Při hledání svého vyvoleného bydlení jsou lidé v průměru unavení už po 6 prohlídkách různých nemovitostí (s nejčastějším rozptylem kolem 4-10 nemovitostí).